3



Jag älskar ljus och ljuslyktor i alla dess former och det har jag gjort under en längre tid. Om jag räknar lite snabbt i mitt rum så kan jag hitta upp mot 20 ljuslyktor medans jag har säkert 10 stycken till undanstoppade i min skrubb.  Så idag bjuder jag på en alldeles jättemysig slags ljuslykta - sådär lagomt fin och vintage.


Du behöver
> tekopp (med fat om man vill)
> gamla vaxljus eller gjutmassa (tror jag). Det hittar du här!
> Vekar, som finns här! Med gjutmassan följer dock vekar med.
> Limpistol
> En stor kastrull
> Rena konservburkar

Gör såhär

1. Rengör koppen och torka den noga.
2. Limma fast veken i botten på koppen med hjälp av limpistolen.
3. Sätt en kastrull med vatten på spisen.
4. Ta dina gamla vaxljus och lägg dem i en ren konservburk och lägg sedan konservburken i vattnet (fungerar precis som ett vattenbad).
5. Koka tills ljusen smält, rör om lite då och då.
6. Häll din "ljusmassa" i koppen men inte hela vägen upp till kanten.
7. Vänta tills "ljusmassan" har stelnat helt.
8. Ta-da, nu har du en vacker ljuskopp!

Jag vet tyvärr inte alls hur man gör med gjutmassa, men det ska stå på paketet!


This is my third christmas tip! With cute teacups, glue and candles (that you melt) you can make such wonderful "candlecups". I think everyone would appreciate a gift like this.



Tack till Design*Sponge för idén!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0